Wytrzymałość i wszechstronność
Dwukaruzelowe zgrabiarki GA 6632, GA 7932 i GA 9032 formujące wał z boku. Trawa jest zgrabiana z szerokości od 6,50 do 8,80 m. Dzięki przekładni MASTERDRIVE GIII są przystosowane do intensywnej pracy.
Dwukaruzelowe zgrabiarki GA 6632, GA 7932 i GA 9032 formujące wał z boku. Trawa jest zgrabiana z szerokości od 6,50 do 8,80 m. Dzięki przekładni MASTERDRIVE GIII są przystosowane do intensywnej pracy.
Zgrabiarki GA 6632, GA 7932 i GA 9032 są wyposażone w przekładnię MASTER DRIVE GIII. Zapewniają wydajną pracę, są wszechstronne i mogą pracować w trudnych warunkach z ciągnikami o małej mocy. Dodatkowo, masz do wyboru kilka szerokości karuzel. Zaczepiane modele zgrabiarek mogą mieć różne szerokości robocze, regulowane przez zmianę pozycji tylnych karuzel oraz mogą formować jeden lub dwa wały. Wszystkie wymienione rozwiązania sprawiają, że te trzy modele zgrabiarek karuzelowych są przygotowane do intensywnego użytkowania.
Wyjątkowa konstrukcja przekładni MASTER DRIVE umożliwia dwustopniową redukcję napędu. Redukcja odbywa się za pomocą stożkowego i walcowego koła zębatego. Tolerancje pomiędzy kołami zębatymi są w pełni kontrolowane, co zwiększa wytrzymałość całego układu w trudnych warunkach roboczych. Zużycie kół zębatych jest zredukowane do minimum, a przekładnia prawie nie wymaga konserwacji. Ze względu na to, że przekładnia jest dwustopniowa, możliwe było umieszczenie większych kół napędzających z większą liczbą zębów, zapewniających lepsze przeniesienie napędu.
Przekładnia MASTER DRIVE GIII została zaprojektowana tak, aby sprostać coraz większym obciążeniom jakim jest poddawany układ napędowy, głównie ze względu na: Większe szerokości robocze i średnice karuzel, zgrabianie trudnego pokosu z przeznaczeniem na kiszonkę i sianokiszonkę oraz słomy.
Jednorodna jakość i wielkość wałów pokosu to warunek szybkiego schnięcia i łatwego zbioru paszy za pomocą prasy.
Ramiona zgrabiarek GA są podwójnie gięte i stycznie montowane. Takie rozwiązanie pozwala opóźnić moment ustawienia palców pod kątem 90°. Do formowania jednorodnych, puszystych i równych wałów przyczynia się stroma prowadnica krzywki, dzięki której palce są unoszone szybciej, z większym opóźnieniem i potrzebują do tego mniejszej siły. Jakość zgrabiania jest bardzo wysoka, nawet podczas jazdy z dużą prędkością, ponieważ pokos nie jest przepychany nad wałem.
Zalety podwójnie giętych ramion:
Jeśli chodzi o ochronę darni, precyzyjne dostosowanie karuzeli do zmieniającego się ukształtowania terenu jest równie ważne, co zmniejszenie nacisku na podłoże. Zgrabiarki karuzelowe GA 1032 z bocznym odkładaniem wału pokosu są wyposażone w szereg rozwiązań spełniających te wymagania:
Oprócz formowania pojedynczego wały pokosu z boku maszyny, te zaczepiane zgrabiarki mogą formować dwa oddzielne wały. Jest to szczególnie przydatne, jeśli chcemy przyśpieszyć schnięcie paszy:
Siłownik hydrauliczny zapewnia łatwą regulację szerokości wałów z kabiny ciągnika. Urządzenie pozwala również na składanie fartucha pokosowego do transportu, co eliminuje obsługę manualną. Jako opcja dla przedniej karuzeli dostępny jest również drugi fartuch pokosowy, przydatny w przypadku formowania dwóch wałów.
Mocno oparte na obszernych podwoziach i wyposażone w maksymalnie 6 kół pod każdą karuzelą, te trzy modele mogą z łatwością pracować z różnym pokosem i w różnych warunkach polowych.
Dwukołowe podwozie przedniej karuzeli jest standardowym wyposażeniem modelu GA 6632. Oś wahliwa stanowi wyposażenie seryjne modeli GA 7932 i GA 9032 i jest dostępna jako opcja dla modelu GA 6632. Poruszają się bardzo płynnie po wyboistych drogach lub nierównych polach (koleiny, pastwiska po wypasie). Tylne karuzele w modelach GA 6632 i 7932 są wyposażone w dwa dodatkowe koła.
Zgrabiarka jest podczepiana do ciągnika w prosty sposób, za pomocą dyszla z regulowaną wysokością. Przednia część dyszla zawsze jest ustawiona poziomo, niezależnie od wysokości roboczej karuzel, co zapobiega zaklinowaniu w zaczepie ciągnika.
GA 9032 to największa zgrabiarka karuzelowa z bocznym formowaniem wału pokosu na rynku – szerokość robocza 8,80 m w ustawieniu do formowania dwóch wałów wyznacza nowe standardy wśród maszyn zielonkowych. Co więcej, stosunek jakości do ceny jest bezkonkurencyjny.
Przestawienie z pozycji roboczej w transportową jest przeprowadzane w wygodny sposób z kabiny ciągnika i zmniejsza szerokość modelu GA 6632 do 3,00 m, GA 7932 do 3,50 m i GA 9032 do 4,10 m. Wszystkie trzy modele posiadają demontowane ramiona, co zapewnia komfortową i całkowicie bezpieczną jazdę na długich trasach oraz możliwość parkowania maszyny w trudnodostępnych miejscach.
GA 9032 | GA 7932 | GA 6632 | |
---|---|---|---|
Szerokość robocza (m) | 1 wał: 4,65 – 8,60 2 wały: 8,80 |
1 wał: 4,05 – 7,45 2 wały: 7,65 |
1 wał: 3,55 – 6,45 2 wały: 6,50 |
Średnia szerokość wału pokosu (m) | 1,20 – 1,80 | 1.20 – 1.80 | 1.20 – 1.80 |
Szerokość transportowa ze zdjętymi/zamontowanymi ramionami (m) | 3.00 / – | 2.50 / 3.50 | 2.07 / 3.00 |
Długość transportowa (m) | 11,40 | 9,80 | 8,70 |
Sposób zgrabiania wału pokosu | 1 lub 2 wały z boku maszyny | 1 lub 2 wały z boku maszyny | 1 lub 2 wały z boku maszyny |
Formowanie wału pokosu | Na prawą stronę | Na prawą stronę | Na prawą stronę |
Fartuch pokosowy | Seryjnie, na tylnej karuzeli | Seryjnie, na tylnej karuzeli | Seryjnie, na tylnej karuzeli |
Liczba karuzel / Średnica karuzeli (m) | 2 / 4,00 | 2 / 3,40 | 2 / 2.90 |
Liczba ramion na karuzeli / liczba palców na każdym ramieniu | 15 / 4 | 12 / 4 | 11 / 4 |
Ramiona z palcami | Demontowane | Demontowane | Demontowane |
Przekładnia | Dwustopniowa przekładnia redukcyjna MASTER DRIVE | Dwustopniowa przekładnia redukcyjna MASTER DRIVE | Dwustopniowa przekładnia redukcyjna MASTER DRIVE |
Kopiowanie nierówności terenu | Zawieszenie przegubowe 3D pod tylną karuzelą | Zawieszenie przegubowe 3D pod tylną karuzelą | Zawieszenie przegubowe 3D pod tylną karuzelą |
Liczba kół pod karuzelą – przód | 4, razem z osią tandemową | 4, razem z osią tandemową | 2 |
Liczba kół pod karuzelą – tył | 6 razem z dodatkową osią i osią tandemową | 6 razem z dodatkową osią i osią tandemową | 4, razem z dodatkową osią |
Koła pod ramą nośną | 18 x 8.50 – 8 | 18 x 8.50 – 8 | 18 x 8.50 – 8 |
Napęd WOM (min-1) | 540 | 540 | 540 |
Zaczep | Dyszel z równoległobokiem | Dyszel z równoległobokiem | Dyszel z równoległobokiem |
Minimalne zapotrzebowanie na moc na WOM, ok. (kW) | 44 | 40 | 40 |
Minimalne zapotrzebowanie na moc na WOM, ok. (KM) | 60 | 55 | 55 |
Wymagane wyposażenie hydrauliczne ciągnika | 1 zawór jednokierunkowy + 1 zawór dwukierunkowy | 1 zawór jednokierunkowy + 1 zawór dwukierunkowy | 1 zawór jednokierunkowy + 1 zawór dwukierunkowy |
Wymagane wyposażenie elektryczne ciągnika | 1 gniazdo 7-pin i 1 gniazdo 3-pin ISO | 1 gniazdo 7-pin i 1 gniazdo 3-pin ISO | 1 gniazdo 7-pin i 1 gniazdo 3-pin ISO |
Światła drogowe i oznakowanie ostrzegawcze | Seryjnie | Seryjnie | Seryjnie |
Masa, ok. (kg) | 1850 | 1620 | 1410 |