Zoptymalizuj żywienie swojego stada!
Samojezdne wozy paszowe SPW Intense z 2 pionowymi ślimakami i systemem dystrybucji paszy z przednim przenośnikiem poprzecznym. Dostępne ze zbiornikami od 14 do 27 m3, dla stad liczących od 75 do 215 sztuk bydła.
Samojezdne wozy paszowe SPW Intense z 2 pionowymi ślimakami i systemem dystrybucji paszy z przednim przenośnikiem poprzecznym. Dostępne ze zbiornikami od 14 do 27 m3, dla stad liczących od 75 do 215 sztuk bydła.
Skonstruowany na bazie wieloletniej praktyki w dziedzinie samojezdnych wozów paszowych, KUHN SPW Intense skupia wiedzę i doświadczenie działu rozwoju i badań oraz działu produkcyjnego, które specjalizują się w konstruowaniu maszyn do przygotowywania i zadawania paszy. Samojezdny wóz paszowy SPW Intense firmy KUHN został zaprojektowany z uwzględnieniem wymogów dotyczących żywienia zwierząt hodowlanych w nowoczesnym gospodarstwie: przygotowywanie jednolitej paszy o prawidłowej zawartości włókna oraz optymalna jakość dystrybucji paszy itp. Oszczędność paliwa jest rezultatem zastosowania 225-konnego silnika Phase 4F oraz systemu zarządzania hydrauliką, który kontroluje pierwszeństwo obsługi hydrauliki frezu załadowczego / ślimaków w zależności od obciążenia. Zaprojektowane na potrzeby gospodarstw prowadzących hodowlę przemysłową oraz firm usługowych, samojezdne wozy paszowe KUHN SPW Intense prezentują najlepsze właściwości jezdne na rynku. Dzięki optymalnemu rozłożeniu masy na tylną oś, maszyna zapewnia wyjątkowy komfort jazdy z dużą prędkością. Jest rzeczą naturalną, że profesjonalista inwestując w maszynę, która będzie pracowała w jego gospodarstwie codziennie, oczekuje wsparcia posprzedażnego od autoryzowanej sieci lokalnych dealerów świadczących wysoką jakość usług (części zamienne).
Z ekonomicznego punktu widzenia samojezdny wóz paszowy SPW Intense charakteryzuje się najniższymi kosztami operacyjnymi spośród tego typu maszyn na rynku. Dzięki technologii SCR (ang. selektywna redukcja katalityczna) zastosowanej w silniku FPT o mocy 225 KM do spalin dodawany jest czynnik AdBlue®, który przyczynia się do zmniejszenia emisji tlenków azotu. W przypadku samojezdnego wozu paszowego SPW Intense czynności wymagające dużych nakładów energii, takie jak proces mieszania, są wykonywane przy bardzo niskich obrotach silnika. Wysoka wydajność robocza jest uzyskiwana przy zadziwiająco małym zużyciu paliwa. Funkcja „samobieżna” w joysticku może również być wykorzystana w celu dostosowania obrotów silnika do bieżącego obciążenia, co również oznacza mniejsze zużycie paliwa. Obroty silnika zwiększają się tylko podczas transportu, kiedy wymagana jest dodatkowa moc do utrzymania prędkości jazdy. Silnik znajduje się w tylnej części maszyny, co zapewnia optymalne rozłożenie masy i zwiększa moc napędową. Operator doceni również mniejszy hałas w kabinie.
Powierzchnia okien w nowej kabinie VISIOSPACE została zwiększona o 20% w porównaniu z poprzednią wersją. Nowa kabina VISIOSPACE zapewnia najlepszą widoczność na rynku. Z pola widzenia zostały usunięte wszystkie przeszkody, co pozwala zachować maksymalną precyzję podczas zbliżania się do silosu. Duże okno w drzwiach również zapewnia bezpieczniejszą jazdę. Cała przednia szyba jest pokryta folią samoogrzewającą, która zapewnia maszynie szybką gotowość do pracy, nawet podczas porannych przymrozków lub w przypadku zaparowania, gdy wjeżdżamy z podwórka do obory. Przednia szyba jest czyszczona za pomocą dwóch wycieraczek zamontowanych na uchwytach o długości 1400 mm oraz 3 spryskiwaczy.
Wnętrze kabiny jest bardzo przestrzenne: jazda tą bardzo ważną w codziennej pracy maszyną jest komfortowa. Joystick i pulpit sterujący są wbudowane w siedzenie operatora. Maksymalny komfort jazdy nawet na nierównym podłożu. Joystick został zaprojektowany tak, aby operator miał pełną kontrolę nad maszyną w każdej sytuacji! Najpierw, za pomocą przełączników umieszczonych na panelu sterowania wybierany jest tryb pracy spośród czterech możliwości (załadunek, zadawanie paszy, transport lub tryb ręczny). Następnie wielofunkcyjny joystick przejmuje sterowanie maszyną. Niepotrzebne funkcje maszyny zostają zablokowane. Ergonomia i elastyczność joysticka przyczynia się do zwiększenia komfortu pracy operatora. Napęd maszyny, hydrostatyczny z dwoma prędkościami pod obciążeniem, jest również obsługiwany za pośrednictwem wielofunkcyjnego joysticka. Terminal CCI, ekran kamery i terminal wagowy są zamontowane na prawym słupku kabiny VISIOSPACE, co zapewnia ciągłe wyświetlanie wszystkich istotnych informacji bez blokowania pola widzenia kierowcy. Użytkownik doceni wygodę kabiny VISIOSPACE, która jest zamontowana na amortyzatorach i jest całkowicie dźwiękoszczelna (poniżej 71 dBA). Kabina VISIOSPACE jest dostępna w różnych wariantach wyposażenia (STANDARD, EDITION i ATTRACTIVE). Lepszy dostęp, ułatwiający bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Schodek wbudowany w podłogę zwalnia miejsce wewnątrz kabiny dla schowka na dokumenty. Moc dmuchawy została zwiększona o 50%, aby szybciej ogrzać kabinę. Wyloty dmuchawy są idealnie umiejscowione z myślą o komforcie kierowcy. Regulatory dmuchawy, radia i wskaźników znajdują się w zasięgu ręki, w górnej części kabiny. Kabina jest chroniona od góry osłoną, która minimalizuje ryzyko uszkodzenia przez spadające zamarznięte kawałki kiszonki podczas pracy w niskich temperaturach.a
Szybki załadunek jest podstawowym parametrem dla samojezdnego wozu paszowego. Dlatego modele SPW Intense są wyposażone w szeroki (2 m) i mocny frez załadowczy (160 KM w modelu SPW Intense o pojemności od 14 do 18 m3 i 200 KM w modelu SPW Intense o pojemności od 19 do 27 m3). Pozwala to na szybki załadunek każdej paszy. Obsługa serwisowa została uproszczona, dzięki zastosowaniu śrubowo mocowanego ostrza, które jest łatwe w wymianie. Przenośnik załadowczy jest teraz napędzany za pomocą silnika hydraulicznego, zamontowanego na jego szczycie. W rezultacie, przenośnik jest ciągnięty przez silnik, co pomaga w centrowaniu biegu taśmy. Ryzyko przedwczesnego zużycia po bokach jest ograniczone. Aby przyśpieszyć załadunek w tej gamie samojezdnych wozów paszowych, przenośnik ma szerokość 800 mm. Strumień paszy szybciej pokonuje odległość pomiędzy frezem a zbiornikiem.
Modele SPW Intense są dostępne ze zbiornikami o pojemności od 14 do 27 m3. Mieszanie odbywa się za pomocą dwóch pionowych ślimaków, których specjalna konstrukcja ugruntowała dobrą reputację wozów paszowych KUHN. W modelach SPW Intense ze zbiornikami od 14 do 18 m3, prędkość obrotowa ślimaka jest regulowana w zakresie od 0 do 50 min-1, co pozwala dostosować intensywność cięcia do zawartości włókna w dawce. W modelach SPW Intense 19, 22, 25 i 27 m3, hydrauliczny układ napędowy silnika jest połączony ze sztywnym przegubem uniwersalnym pomiędzy dwoma ślimakami, co zapewnia wydajniejsze cięcie włókien i optymalne czyszczenie pod koniec zadawania paszy. Prędkość może być regulowana od 0 do 55 min-1. Brak potrzeby konserwacji.
Modele SPW Intense są wyposażone w szeroki przenośnik poprzeczny umieszczony pomiędzy kabiną a zbiornikiem. Pozwala on na dystrybucję paszy z prawej i lewej strony, zapewniając doskonałą widoczność z pozycji kierowcy. Bardzo szerokie okno wysypowe w połączeniu ze zmienną prędkością przenośnika taśmowego gwarantują układanie paszy w równy pas. SPW Intense mogą być opcjonalnie wyposażone w lewe i prawe tylne okno wysypowe do pracy w budynkach bez oddzielnych wyjazdów oraz w dodatkowe taśmy do przenośnika, pozwalające na zadawanie paszy do najwyższych koryt.
Kabina operatora w modelu SPW Intense jest wyposażona w terminal sterujący KUHN CCI. Kolorowy ekran dotykowy wyświetla wszystkie dane dotyczące pracy maszyny oraz ważenia produktów. Wystarczy zerknąć na ekran, aby sprawdzić wszystkie potrzebne informacje. 100% użyteczna technologia Terminal sterujący CCI zarządza również informacjami dotyczącymi konserwacji maszyny, takimi jak okresowa obsługa serwisowa oraz obsługuje interfejs do diagnostyki. Za pomocą terminala CCI można na bieżąco sterować prędkością frezu, prędkością obrotów ślimaków oraz szybkością pracy przenośnika podającego paszę. Na potrzeby zarządzania danymi dotyczącymi paszy, terminal CCI może zapamiętać 80 dawek złożonych z 15 różnych składników. Zapamiętuje do dziesięciu grup żywieniowych z nazwami. Transfer danych do komputera w gospodarstwie odbywa się za pośrednictwem portu USB i gwarantuje identyfikowalność wszystkich operacji.
Pełna amortyzacja ramy, która obejmuje dwie niezależnie zawieszone półosie o dużym prześwicie z przodu i resory piórowe z tyłu, zapewnia tej maszynie wyjątkowe właściwości jezdne. Optymalny komfort!
Do pracy w ciasnych budynkach modele SPW Intense mogą zostać opcjonalnie wyposażone w tylną oś skrętną. W rezultacie znacznie zmniejszają się kąty skrętu.
Umieszczony z tyłu maszyny silnik wraz z jego głównymi komponentami (pompy, filtry, mierniki itp.) są w zasięgu ręki, co ułatwia konserwację.
W zależności od Twoich potrzeb, dostępne są różne warianty systemu ważenia KUHN Feed Tracking. Od prostego programowania dawek po bezprzewodowe przesyłanie danych do komputera w gospodarstwie, znajdziesz rozwiązanie odpowiednie dla Twojego systemu zarządzania.
Jego zadaniem jest kierowanie produktu do zbiornika i zapobieganie jego rozdmuchiwaniu przez wiatr. Otwiera się i zamyka automatycznie.
Ułatwia użytkownikowi wprowadzanie dodatków mineralnych i innych suplementów paszowych.
Możliwość składania i rozkładania lusterek wstecznych z kabiny. Pozwala to ograniczyć wymiary maszyny i ułatwia wjazd do wąskich budynków.
Wszystkie modele wozów paszowych PROFILE mogą być wyposażone w opcjonalny magnes montowany na ślimaku. System ten znacznie zmniejsza obrażenia jelit spowodowane przez połknięcie fragmentów metalu zawartych w paszy (drut itp.).
Technologia K-NOX znacznie wydłuża żywotność ślimaka, co ma decydujące znaczenie dla żywotności Twojego wozu paszowego. Ślimak jest w całości wykonany ze stali K-NOX:cała konstrukcja jest chroniona (zwój, stożek i skrobak). Jest bardziej odporny na ścieranie oraz kwasy tłuszczowe z kiszonki i inne czynniki powodujące korozję. Dla zapewnienia jeszcze dłuższej żywotności, dostępne są opcjonalne płyty wzmacniające K-NOX.
SPW INTENSE 14.2 CS | SPW INTENSE 16.2 CS | SPW INTENSE 18.2 CS | SPW INTENSE 19.2 CL | SPW INTENSE 22.2 CL | SPW INTENSE 25.2 CL | SPW INTENSE 27.2 CL | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność (m3) | 14 | 16 | 18 | 19 | 22 | 25 | 27 |
System mieszania | 2 pionowe ślimaki z 6 nożami | 2 pionowe ślimaki z 6 nożami | 2 pionowe ślimaki z 6 nożami | 2 pionowe ślimaki z 6 nożami | 2 pionowe ślimaki z 6 nożami | 2 pionowe ślimaki z 6 nożami | 2 pionowe ślimaki z 6 nożami |
Całkowita wysokość (m) | 2.74 | 2.96 | 3.21 | 2.78 | 3.05 | 3.33 | 3.46 |
Całkowita szerokość (m) | 2.50 | 2.50 | 2.50 | 2.50 | 2.50 | 2.50 | 2.50 |
Całkowita długość (m) | 9.90 | 9.85 | 9.70 | 11.00 | 10.86 | 10.79 | 10.75 |
Masa pustej maszyny (kg) | 12 600 | 12 700 | 12 800 | 14 575 | 14 700 | 14 850 | 14 900 |
Maksymalna ładowność (kg) | 15 400 | 15 400 | 15 400 | 16 200 | 16 200 | 16 200 | 16 200 |
Rozkład ciężaru na przednią/tylną oś dla maszyny bez ładunku (%) | 36 / 64 | 36 / 64 | 36 / 64 | 30 / 70 | 30 / 70 | 30 / 70 | 30 / 70 |
Rozkład ciężaru na przednią/tylną oś dla maszyny z ładunkiem (%) | 39 / 61 | 39 / 61 | 39 / 61 | 25 / 75 | 25 / 75 | 25 / 75 | 25 / 75 |
Moc silnika (kW/KM) | 160 (218) | 160 (218) | 160 (218) | 160 (218) | 160 (218) | 160 (218) | 160 (218) |
Promień skrętu (m) | 8.10 | 8.10 | 8.10 | 8.80 | 8.80 | 8.80 | 8.80 |
Pojemność zbiornika na paliwo (l) | 290 | 290 | 290 | 290 | 290 | 290 | 290 |
Tylne opony | 445/45 R19.5 | 445/45 R19.5 | 445/45 R19.5 | 495/45 R22.5 (nowe opony) | 495/45 R22.5 (nowe opony) | 495/45 R22.5 (nowe opony) | 495/45 R22.5 (nowe opony) |
Przednie opony | 445/45 R19.5 (kierowane koła) | 445/45 R19.5 (kierowane koła) | 445/45 R19.5 (kierowane koła) | 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła) | 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła) | 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła) | 445/45 R19.5 (nowe kierowane koła) |
Prędkość obrotowa ślimaków (min-1) | Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ | Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ | Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ | Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ | Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ | Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ | Bezstopniowa zmiana od 0 do 55 min-¹ |
Załadunek | Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m – wysokość wycinania kiszonki: 6 m – głębokość wycinania kiszonki: 200 mm) |
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m – wysokość wycinania kiszonki: 6 m – głębokość wycinania kiszonki: 200 mm) |
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m – wysokość wycinania kiszonki: 6 m – głębokość wycinania kiszonki: 200 mm) |
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m – wysokość wycinania kiszonki: 6 m – głębokość wycinania kiszonki: 200 mm) |
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m – wysokość wycinania kiszonki: 6 m – głębokość wycinania kiszonki: 200 mm) |
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m – wysokość wycinania kiszonki: 6 m – głębokość wycinania kiszonki: 200 mm) |
Frez 200 KM z manualnym sterowaniem osłoną i szerokim przenośnikiem taśmowym (800 mm) (szerokość wycinania kiszonki: 2 m – wysokość wycinania kiszonki: 6 m – głębokość wycinania kiszonki: 200 mm) |
Regulacja 2 przeciwnoży | Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) | Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) | Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) | Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) | Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) | Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) | Hydrauliczne (możliwość programowania wysuwania/wsuwania) |
Prędkość jazdy do przodu | Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja 2 przełożenia pod obciążeniem |
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja 2 przełożenia pod obciążeniem |
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja 2 przełożenia pod obciążeniem |
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja 2 przełożenia pod obciążeniem |
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja 2 przełożenia pod obciążeniem |
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja 2 przełożenia pod obciążeniem |
Bezstopniowa 0–20 km/h i 0-25 km/h (40 km/h jako opcja 2 przełożenia pod obciążeniem |
Typ zawieszenia | Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach | Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach | Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach | Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach | Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach | Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach | Przednia i tylna oś: resory piórowe na niezależnych wahaczach |
Kontrola trakcji | Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej | Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej | Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej | Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej | Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej | Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej | Blokada mechanizmu różnicowego na tylnej osi napędowej |
Napęd hydrostatyczny | Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych | Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych | Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych | Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych | Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych | Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych | Napęd hydrostatyczny na 2 przednich kołach napędowych |
Silnik | Tylny zwis | Tylny zwis | Tylny zwis | Tylny zwis | Tylny zwis | Tylny zwis | Tylny zwis |
Sterowanie ruchem maszyny | Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive | Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive | Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive | Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive | Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive | Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive | Joystick wielofunkcyjny z funkcją Automotive |
Terminal stacji kontroli | Terminal CCI 800 z ekranem dotykowym dla bezpieczniejszej i intuicyjnej obsług | Terminal CCI 800 z ekranem dotykowym dla bezpieczniejszej i intuicyjnej obsług | Terminal CCI 800 z ekranem dotykowym dla bezpieczniejszej i intuicyjnej obsług | Terminal CCI 800 z ekranem dotykowym dla bezpieczniejszej i intuicyjnej obsług | Terminal CCI 800 z ekranem dotykowym dla bezpieczniejszej i intuicyjnej obsług | Terminal CCI 800 z ekranem dotykowym dla bezpieczniejszej i intuicyjnej obsług | Terminal CCI 800 z ekranem dotykowym dla bezpieczniejszej i intuicyjnej obsług |