VARI-MANAGER: bardzo łatwy w obsłudze półzawieszany pług
Półzawieszany pług VARI-MANAGER może być wyposażony w 5 do 8 korpusów i jest przeznaczony do pracy z ciągnikami o mocy od 150 do 240 KM.
Półzawieszany pług VARI-MANAGER może być wyposażony w 5 do 8 korpusów i jest przeznaczony do pracy z ciągnikami o mocy od 150 do 240 KM.
Seria półzawieszanych pługów na wózku VARI-MANAGER przystosowanych do ciągników o średniej mocy, pozwala na pracę większą liczbą korpusów w porównaniu z pługami zawieszanymi.
Kąt skrętu wynoszący 110° zapewnia maszynie dużą zwrotność, umożliwiając wydajną pracę na bardzo małych polach. Doskonale spełnia oczekiwania rolników, którzy szukają:
Pług VARI-MANAGER może być wyposażony w 5 do 8 korpusów i jest przeznaczony do pracy z ciągnikami o mocy od 150 do 240 KM.
Zakup półzawieszanego pługa VARI-MANAGER to gwarancja efektywnej inwestycji dla Twojego gospodarstwa. Ultra-wytrzymała konstrukcja i wysoka jakość użytych materiałów zapewniają maksymalną trwałość pługa VARI-MANAGER. Pługi KUHN są znane na całym świecie z niezawodności i wysokiej jakości pracy, co zapewnia im wyższą wartość na rynku wtórnym w porównaniu z maszynami innych producentów na rynku. Dodatkowo, odkładnice TRIPLEX zbudowane z różnych warstw stali oraz ulepszane części robocze wydłużają żywotność o 20 do 40%! Szeroki wybór dłut z węglików spiekanych pozwala zyskać większą odporność na zużycie. W rezultacie koszty eksploatacyjne półzawieszanego pługa VARI-MANAGER zostają zdecydowanie ograniczone, a wymiana elementów roboczych jest rzadsza.
Jedną z największych zalet półzawieszanego pługa VARI-MANAGER jest jego mały ciężar. W zależności od warunków roboczych, do wydajnej pracy pługiem VARI-MANAGER wystarczy moc 20 KM na korpus. Niewielki ciężar pługa to korzyść dla Twojej gleby, ponieważ efekt ugniatania jest ograniczony. Mniejsze zagęszczenie gleby wpływa korzystnie na rozwój zasianych roślin i zapewnia większe plony. Półzawieszane pługi na wózku pozwalają na pracę ciągnikami wyposażonymi w szerokie koła, które zapewniają lepszą przyczepność i poprawiają właściwości jezdne. Ograniczają one również zużycie paliwa i zapotrzebowanie na moc.
Cięgna układu zmiany szerokości roboczej korpusów są w 100% wbudowane w ramę i wózek. W rezultacie wszystkie łączenia i przeguby są chronione przed działaniem niekorzystnych czynników (kurz, korozja, wstrząsy oraz spadające kamienie i ziemia). Ten bezobsługowy system KUHN charakteryzuje się dłuższą żywotnością w porównaniu z konwencjonalnymi mechanizmami. Przeguby są wyposażone w tuleje, co zapewnia im wyjątkową wytrzymałość. Ponadto, w pługach KUHN ze zmienną szerokością roboczą korpusów koło podporowe ma zawsze optymalną pozycję niezależnie od wybranej szerokości. Regulacja szerokości roboczej w zakresie 30 do 50 cm (12 do 20 cali) ma wiele oczywistych zalet:
Hydrauliczne zabezpieczenie Non-Stop (NSH) zwiększa komfort pracy operatora, zapewniając natychmiastowe dostosowanie pługa do warunków roboczych. Nacisk na korpus zmienia się w zależności od głębokości, prędkości jazdy i szerokości roboczej oraz warunków glebowych. W związku z tym, bardzo istotna jest możliwość regulacji ciśnienia wyzwalającego zabezpieczenie, bez potrzeby mechanicznej interwencji (np. stosowania sprężyny dociskowej). Regulacja ta zapobiega wyciąganiu kamieni na powierzchnię oraz zaskorupianiu gleby.
Regulacja siły wyzwalającej zabezpieczenie zajmuje zaledwie kilka minut na każdej złączce węża hydraulicznego. Opcja VARIBAR umożliwia zmianę nacisku na dłuto lemiesza w trakcie pracy z kabiny ciągnika, zapewniając natychmiastowe dostosowanie do warunków roboczych. Opcja MAXIBAR pozwala na błyskawiczne zwiększenie obciążenia zabezpieczenia do 2500 kg w przypadku pracy na bardzo ciężkiej glebie.
Zabezpieczenie NSH gwarantuje szybki powrót korpusów do gleby. W miarę podnoszenia się korpusu, dłuto napotyka na coraz większy opór i w efekcie z większą siłą powraca do gleby. VARI-MANAGER charakteryzuje się wyjątkowymi prześwitami: +70 cm prześwitu w pionie i +20 cm prześwitu bocznego to najlepszy wynik na rynku!
Półzawieszane pługi VARI-MANAGER zostały zaprojektowane do pracy w najtrudniejszych warunkach. Maszynowo spawana konstrukcja jest wysoce wytrzymała i odporna na uszkodzenia w każdej sytuacji.
Obszernie zwymiarowana przednia belka sprzęgająca pozwala na pracę z ciągnikami o mocy do 240 KM. Monoblokowy, żeliwny łącznik główny pozwala uzyskać pojedynczą linię ciągu z bardzo nisko położonymi punktami pociągowymi, co zapewnia optymalne rozłożenie ciężaru pługa oraz lepszą przyczepność kół w trudnych warunkach roboczych. Jednoczęściowa belka sprzęgająca to gwarancja wytrzymałości, ponieważ eliminuje ryzyko deformacji lub obluzowania: brak możliwości kasowania luzu. Dodatkowo, półautomatyczny zaczep ułatwia agregowanie pługa. Opcjonalna hydrauliczna amortyzacja wózka chroni pług absorbując wstrząsy podczas transportu po drogach i pracy na polu.
VARI-MANAGER 5 | VARI-MANAGER 6 | VARI-MANAGER 7 | VARI-MANAGER 8 | |
---|---|---|---|---|
Konfiguracja korpusów (przód + tył) | 3 + 2 | 4 + 2 | (3+1) + (2+1) | (3+1+1) + (2+1) |
Maksymalna dopuszczalna moc ciągnika (kW/KM) | 132/179 | 154/209 | 176/239 | |
Masa ok. (kg) modelu NSH | 3500 | 3850 | 4200 | |
Szerokość robocza (cm) | 30 do 50 | 30 do 50 | 30 do 50 | 30 do 50 |
Szerokość robocza (m) | 12 do 20 | 12 do 20 | 12 do 20 | 12 do 20 |
Prześwit pod ramą (cm) | 80 | 80 | 80 | 80 |
Odległość pomiędzy korpusami (cm) | 102 | 102 | 102 | 102 |
Rama (cm) | 180 x 180 | 180 x 180 | 180 x 180 | 180 x 180 |
Poprzeczna belka sprzęgająca | Poprzeczna belka sprzęgająca Kat. 3 | Poprzeczna belka sprzęgająca Kat. 3 | Poprzeczna belka sprzęgająca Kat. 3 | Poprzeczna belka sprzęgająca Kat. 3 |
Średnica kół (mm) i rozmiary opon | Ø 875 400/60 – 15,5 | Ø 875 400/60 – 15,5 | Ø 875 400/60 – 15,5 | Ø 875 400/60 – 15,5 |
Wymagane wyposażenie hydrauliczne ciągnika | Obrót: 1 zawór jednokierunkowy + 1 zawór dwukierunkowy, zmienna szerokość robocza: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1 zawór dwukierunkowy, system VARIBAR: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna reulacja przegubu ramy: 1 zawór dwukierunkowy | Obrót: 1 zawór jednokierunkowy + 1 zawór dwukierunkowy, zmienna szerokość robocza: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1 zawór dwukierunkowy, system VARIBAR: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna reulacja przegubu ramy: 1 zawór dwukierunkowy | Obrót: 1 zawór jednokierunkowy + 1 zawór dwukierunkowy, zmienna szerokość robocza: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1 zawór dwukierunkowy, system VARIBAR: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna reulacja przegubu ramy: 1 zawór dwukierunkowy | Obrót: 1 zawór jednokierunkowy + 1 zawór dwukierunkowy, zmienna szerokość robocza: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna regulacja pierwszej skiby: 1 zawór dwukierunkowy, system VARIBAR: 1 zawór dwukierunkowy, hydrauliczna reulacja przegubu ramy: 1 zawór dwukierunkowy |